sobota, 3 września 2011

Ciasto ciemne ... czyli pierwszy raz sama upiekłam :)

Dziewczyny! Szok, upiekłam dzisiaj sama samiuteńka bez nikogo nadzoru( mój chłopak ) ciasto :)
Mega prosty przepis, wydaje mi się, że każdy by coś takiego zrobił... Bo mi się udało, i wyszło pyszne :)
Chodzę każdego częstuję hahah :) Pokaże Wam :)

Potrzebujemy:
* 2 jajka
* 2 szkl. cukru
* 1 margaryna 
* 4 szkl. mąki
* 2 szkl. mleka
* 2 łyżki kakao
* 2 łyżeczki sody
* 2 łyżeczki dżemu

Na początek roztapiamy margarynę i odstawiamy do wystygnięcia :)
Wszystkie inne składniki mieszamy, ( jajka- żółtko i białko). Ja do swojej masy dodałam jeszcze garść wiórek kokosa ale może to być wszystko co chcecie, rodzynki, bakalie itd. :) Ciasto możecie później nawet przeciąć i dodać masę bądź dżem ale mi nie chciało się bawić. Zobaczcie zdjęcia :)




 Blaszkę smarujemy margaryną i posypujemy bułką tartą :)
 Pieczemy w rozgrzanym do 180 stopni C piekarniku przez 45 minut :)
Na koniec posypałam cukrem pudrem :)
Smacznego!

16 komentarzy:

  1. mmm wygląda pysznie ! : D Zapraszam do mnie !

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm;*
    zapraszam no mnie na mały konkursik:
    http://cottoncandy-alaa.blogspot.com/2011/09/konkurs.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Murzynek! Mniaaaaam! Zawsze piekę jak nie ma nic słodkiego w domu i składników na coś "ąę" brakuje :D
    Chociaż u mnie jest zazwyczaj niedobór margaryny (do polskiego sklepu po niesoloną trzeba człapać) więc raczej muszę się ratowac bardziej babkowatymi wypiekami na oleju :D (a to nie to samo...)
    I teraz mi się przez Ciebie będzie chciało murzynka, a jedną jedyną kostunię margaryny mam i trzymam ją na pleśniaka! Niedobra Ty!

    OdpowiedzUsuń
  4. Też piekę podobne ciasto. Uwielbiam to robić. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniaam :) sama niedługo spróbuję coś upiec. Jestem ciekawa czy to będzie jadalne ;P

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam Murzynka szczególnie z polewą czekoladową. Hihi ^^

    OdpowiedzUsuń
  7. kocham to! Murzynek, tak ? ;>

    OdpowiedzUsuń
  8. Murzynki sa pycha, mimo, że proste to smaczne :)
    Ja też mam jedno takie popisowe ciacho, które robiłam jak miałam 12 lat i do dziś uwielbiam je robić, bo jest proste i szybkie, I fajne, bo dwukolorowe :)
    obserwuję i zapraszam do siebie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię takie ciasta, moja ulubiona wersja to taka z polewą czekoladową. Pycha !

    OdpowiedzUsuń
  10. mieszkamm z mężem już rok;p jeszcze sie do pieczenia nie zabrałam hehe więc gratuluje;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mniam:)
    Ja wczoraj robiłam keks makowy :)

    OdpowiedzUsuń